Wednesday, October 10, 2018

Seperti badut

Semalam punya cerita,

Anak syurga saya Aina.

Sampai ke rumah manis pukul 10 malam. Singgah ke rumah Mak Ngah kerana ada urusan keluarga.

Sampai rumah... buka pintu si dia (tidak tahu hendak menggambarkan riak muka), bila hendak mendukung si Aina masuk ke rumah. Si dia mengucap panjang. Nampak pucat saya melihatnya.

"Kenapa abang?"

Aina baru selesai gunting rambutnya sendiri! Allahuakbar, mujur tiada yang luka. Saya tengok pun perasaan bercampur baur. Nak marah atau nak tergelak. (Ketika inilah saya terasa seperti ada kecelaruan perasaan).

Botak di tengah-tengah. Macam rambut badut! Dengan kedua-dua sisi rambutnya yang kerinting! Urut kepala saya dibuatnya. Darah memang terus terasa naik ke kepala!

Si dia membelek Aina entah berapa kali untuk memastikan kepala anak tidak ada yang terluka. Mujur la hai...

Pagi ini bila saya terpandangkan Aina, saya zipkan mulut! Pengasuh tengok pun memang terkedu!

Pagi-pagi ini juga saya sudah mengingatkan si dia, hantar Aina ke salon. Malam tadi saya hubungi salon rambut untuk temujanji bagi "betulkan" style rambut Aina. Allah Allah Allah... memang lepas ini tiada lagi rambut kerinting si Aina!

Seperti biasa,

Peringatan berulang-ulang kali untuk Aisyah! Simpan gunting di tempat yang LAGI SELAMAT!

Ok. Saya nak sambung gelak!

No comments:

Post a Comment