Sunday, October 7, 2018

Apa kata kita mencuba dulu?

Tadika kelapan, saya masih cuba gagahkan diri untuk ke tadika ini. Apa juga halangannya yang timbul, saya akan pastikan Aina dapat ke sekolah.

Mengapa saya "memilih" tadika. Saya bekerja di Bandaraya Johor Bahru. Hampir mustahil untuk saya berkejar di Skudai jika ada sesuatu terjadi pada anak. Nekad saya dengan si dia, pilihan tempat biarlah di bandar.

Setelah bertanya di sana sini beberapa kali, akhirnya saya mendapat nombor telefon tadika ini dari sahabat manis.

Lama saya berdiri di pintu masuk ke tadika. Mengumpul kekuatan semula untuk direject lagi. Huhuhu

Selepas kami berbincang dengan pemilik hati tadika, hati ini cukup berdebar-debar menunggu keputusan adakah Aina diterima masuk. Saya perlu jujur memaklumkan kondisi Aina yang mempunyai kelainan berbanding anak-anak normal.

Dan ya,

Saya masih ingat lagi bila teacher ini mengungkapkan kata-kata, "Apa kata kita cuba dulu puan dalam seminggu. Kalau kita rasa tidak sesuai, boleh kita bincang semula?"

Allahu, boleh bayangkan di saat saya rasa ingin "jatuh", ada tangan yang menyambut saya dari jatuh tersungkur? Hiba sungguh hati ini bila melihatkan Aina. Ibu akan memperjuangkan Aina dalam apa jua keadaan pun.

Tempoh seminggu yang diberikan oleh cikgu itu pun sudah satu bentuk kesyukuran.

Sekurang-kurangnya, Aina diberi peluang seminggu untuk mencuba dan memberi pengalaman yang cukup berharga.

Ya, sebak bila mengenangkan "perjalanan" Aina yang penuh liku.

Terima kasih teacher Roziah Salim. Terima kasih. Terima kasih. Terima kasih.

No comments:

Post a Comment