Sunday, October 7, 2018

Janganlah kita kesal dalam kerinduan

Dahulu...

Saya pernah berbincang dengan si dia yang saya ingin membuang kerusi panjang ini.

Sakit betul mata memandangnya. Saya malu bila orang datang, bila hendak duduk terpaksa duduk di kerusi lain bila melihat kerusi itu sudah rosak.

Berlekuk di tengah lantaran Aina suka membuat lompatan trampolin disitu.

Kerusi itu pun sebenarnya tidak boleh dikongsi. Hanya Aina sahaja yang boleh duduk atau berbaring.

Semalam,

Bila saya melihat kerusi panjang itu kosong bila Aina ditahan wad kerana demam panas, membuatkan saya 'sebak'.

Hari ini,

Bila saya tengok Aina duduk dikerusi panjang itu balik...

Saya bersyukur!

Apalah sangat harga malu saya yang saya perlu bayar untuk dua tiga minit pada tetamu yang hadir berbanding melihat kebahagiaan Aina yang dapat duduk dikerusi itu?

Betul kata orang, ada perkara atau benda yang mengingatkan kita pada sesuatu.

Sekurang-kurangnya kita belum terlewat untuk menikmati bersama kebahagiaan itu.

Kalau yang terlewat...

Janganlah kita kesal dalam kerinduan.

No comments:

Post a Comment