Sunday, October 7, 2018

Peritnya direject

Sekecil-kecil perkara Kak Ida pandang sesuatu itu ada hikmah-Nya.

Pernah di"reject" tadika pada hari yang sama. Kuat atau tidak sahaja hati menerima "rejection" (sebenanya, saya sudah menangis). Pakej teresak-esak lagi. Mujur tidak meraung lagi.

Peritnya direject tidak seperit orang tidak mahu membeli produk dagangan yang saya jual.

Apa yang saya belajar dari ini?
  • Saya belajar, dunia ini "kejam". Mengajar saya supaya menjadi katak yang pekak supaya kita "keras hati" dan tabah.
  • Terima keadaan seadanya. Belajar dulu menerima. Saya cuba penolakan dengan kata-kata positif, "bukan rezeki tadika ini mengajar anak kita".
  • Rupa-rupanya Allah mahu jumpakan saya dengan tadika yang terbaik untuk Aina. Mencari permata dalam lumpur.
  • Allah mahu saya berjumpa dengan circle baru yang cukup positif dengan anak-anak istimewa ini.

Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment