Friday, October 5, 2018

Rezeki anak dalam jaminan Allah

Tahun depan Aina sudah berumur 4 tahun. Speech therapy ada mencadangkan supaya masukkan Aina ke OT untuk mengasah lagi daya tumpuan Aina.

Tetapi, untuk temujanji OT di hospital memang memakan masa. Saya pula tidak boleh mengambil langkah tunggu dan lihat memandangkan masa yang ada semakin terhad.

Lagi dua tahun Aina hendak bersekolah rendah.

Mahu atau tidak, saya perlu mencari tempat swasta untuk Aina supaya sensori Aina tidak ketinggalan jauh berbanding anak-anak normal yang lain..

Alhamdulillah, setelah bertanya-tanya dengan sahabat manis dan berbincang dengan si dia, saya sudah membuat keputusan untuk menghantar Aina ke situ, cuma yuran bulanan yang membuatkan saya terkedu. Bukan boleh tahan, tetapi memanglah boleh dikatakan membuatkan lidah saya kelu!

Terus saya mengenang pada keluarga yang tidak mampu menghantar anak. Bukan tidak mahu, tetapi tidak mampu.

Ya, saya akui saya berkira-kira mampu atau tidak untuk saya menghantar Aina ke kelas tersebut.

Tetapi, pagi ini saya sungguh terduduk dan terkesan dengan tulisan Mak Liza,

"Rezeki anak di dalam jaminan Allah, teruskan hidup dijalan-jalan yang Allah redha."

Allahuakbar, insya-Allah. Ibu dan ayah akan berusaha untuk memberi yang terbaik pada Aina. Kadang-kala Allah tunjukkan 'sesuatu' melalui orang lain.


No comments:

Post a Comment